Hoe dichter we bij de klant staan, hoe beter de oplossing. Dit is altijd de leidende filosofie van Okuma geweest. Naast het assortiment hoogwaardige CNC-bewerkingsmachines breidt de fabrikant zijn diensten en netwerken voortdurend uit om te voldoen aan zijn eigen hoge normen en de behoeften van zijn klanten in elke fase van hun aankooptraject.
Bedrijven kunnen bijvoorbeeld verschillende CNC-bewerkingsmachines in actie zien in meerdere Okuma technische centra, ze testen op hun eigen taken en met eigen ogen de precisie van de bewerking zien en hoe gemakkelijk het is om de Okuma CNC-besturing OSP-P500 te bedienen. Okuma-experts staan ook klaar om oplossingen te vinden voor elke individuele behoefte. Dit stelt bezoekers in staat om een weloverwogen beslissing te nemen over de machine en technologie die ze willen kopen en meer vertrouwen te hebben in hun investeringsbeslissing voordat ze de sprong wagen. Naast de drie Duitse technische centra heeft Okuma een vestiging in Parndorf, Oostenrijk, waar geïnteresseerde partijen uit Oost-Europa toegang hebben tot diepgaand advies en persoonlijke, lokale service.
Bovendien wordt alles in het werk gesteld om ervoor te zorgen dat het Europese hoofdkantoor in Krefeld ook een betrouwbare klantenservice biedt met de nadruk op klantnabijheid. Speciaal opgeleide medewerkers, die machine- en automatiseringsoplossingen voor individuele eisen plannen en presenteren, zijn beschikbaar voor alle Europese locaties en leveren reserveonderdelen, reparatiespindels of printplaten. De applicatie-ingenieurs van Okuma voeren ook snijtests en regelmatige trainingen uit voor het groeiende dealernetwerk, zowel in Krefeld als ter plaatse bij de klant. Dit zorgt ervoor dat ze altijd op de hoogte zijn en de best mogelijke ondersteuning kunnen bieden aan hun klanten. De 30 dealers die al vele jaren met Okuma samenwerken, hebben de nodige expertise in huis om dit in heel Europa en de buurlanden te garanderen.
Een groeiend aantal dochterondernemingen biedt ook uitgebreide ondersteuning aan productiebedrijven. Vorig jaar nog heeft Okuma bijvoorbeeld precisa Werkzeugmaschinen GmbH, een jarenlange partner in de Oostenrijkse verkoopregio, overgenomen en omgedoopt tot Okuma Austria GmbH. Hierdoor zijn de verkoop- en serviceprocessen – inclusief pre- en aftersales support – optimaal versterkt en uitgebreid. Okuma Deutschland GmbH is een ander voorbeeld van hoge servicekwaliteit: naast telefonische ondersteuning en 24/7 toegang via een service-app biedt de volledige dochteronderneming Okuma uitgebreide servicepakketten van pre-sales tot aftersales. Klanten reserveren een maandelijks quotum en kunnen dit binnen twaalf maanden gebruiken voor diensten zoals inspectie, onderhoud, reparatie, training of herinbedrijfstelling.
Neem dan rechtstreeks contact op met Okuma Europe GmbH.